A Pico do Arieiro vezető útvonal:

Ribeiro Frio
Santana
Ponta de Săo Lourenço - Szent Lorinc-félsziget

Apácák völgye - Pico do Arieiro – Santana   - (2019.05.19.)

Apácák völgye (Curral das Freiras) - Miradouros do Paredăo - Pico do Arieiro - Ribeiro Frio - Santana - Szent Lőrinc-félsziget (Ponta de Săo Lourenço)

Az Apácák völgye és Pico do Aierio volt a mai célpontunk. Ez teljesült is, de a gps többször megviccelt bennünket. Elsőként tévedésből felvitt Funchal egyik szép kilátópontjára, a Pico dos Barcelos 355 méteren lévő kilátójába. Ezt egyáltalán nem bántuk meg, nagyon jó a rálátás a fővárosra és a környező hegyekre, ajánlom Funchali célpontként.
Mégicsak rábeszéltük a gps-t az Apácák völgyére (Curral das Freiras) is, amit Eira do Serrado hágójában lévő kilátópontjáról csodálhatunk meg. Régen az apácák által lakott kis völgy a hegyek által körbevéve teljesen védett volt. Ma már a hágón átvezető egyetlen út tönkrement, a kőomlások miatt nem használható, de visszatérve a főútra (VE6-os út) egy alagúton át bejuthatunk a völgybe.
A Pico do Aieriohoz átvezető új utat sem volt egyszeru megtalálni, mert ezt még a navigáció sem ismerte. Ugyan elmentünk mellette az alagúttól a Serrado kilátópont felé vivő úton, de azt hittük egy magánút, mivel egy nagy kapuja van. Aztán mégiscsak bepróbálkoztunk, kiderült ezt késő délutántól reggelig bezárják egyébként járható. Egy nagyon szép, jó minőségű szerpentinen jutottunk át a Pico do Aieriohoz, de közben feltétlenül álljunk meg Miradouros do Paredao kilátópontjánál. Innen ismét ráláthatunk az Apácák völgyére a másik oldalán pedig a tengerpartra.
A sziget legmagasabb pontja az 1862 méter magas Pico Ruivo. A harmadik legmagasabb csúcs, az 1818 m magas Pico do Arieiro a sziget legmagasabb olyan pontja, amihez (a csúcs alá mintegy tíz méterrel) autóút visz föl.
Innen aztán több túraútvonal is vezet a környező hegyekre, de a hegy megfogta a felhőket, így ezt kihagytuk.
Az északi part felé vettük az irányt megálltunk nézelődni Ribeiro Frio pisztrángos medencéinél.
Santana következett a háromszög alakú házaival. Ezekből a zsúptetős, egyenlő szárú háromszög alakú házakból kialakítottak egy skanzent, a városháza mellett a főúton, mely ingyen látogatható. A skanzenben csupán 5 újjáépített kunyhó látható, melyekben helyi termékeket lehet vásárolni. A városban, csak úgy autózgatva, még elvétve láthatunk eredetiben ilyen házakat, de legtöbbjükben ma már nem lakik senki.
Hazafele utunkon megálltunk még a Szent Lőrinc-félszigeten (Ponta de Săo Lourenço). Bár az útikönyvek nagyon ajánlják a félsziget bejárását, ez most számunkra kimaradt.

A Pico do Arieiro vezető útvonal,     10 kihagyhatatlan látnivaló Madeirán - vilagutazo.net

© 1995- Szabó Zsuzsa All Rights Reserved Fotókat Szabó Zsuzsa készítette.    További túrafotók és külföldi albumok. Kapcsolat